Näin palvelumme toimii


Me hoidamme asiakasyrityksen Amazon-myynnin kokonaisuudessaan.

Malli 1:

Asiakasyritys omistaa itse Amazon-myyntitilin, johon lisätään henkilökuntaamme rinnakkaiskäyttäjiksi. Me emme ota kantaa veroasioihin, vaan ne jäävät yrityksen itsensä hoidettavaksi.

Malli 2:

Maailman helpointa vientiä -sivullamme esitellään ns. jälleenmyyjämalli, jossa asiakasyrityksen tehtäväksi ei jää mitään muuta, kuin toimittaa meille tuoteinfo ja näytekappale, sekä pakata tuotteet pahvilaatikkoon ja antaa laatikko kuljettajallemme. Jälleenmyyjämalli sopii erityisesti yrityksille, jotka haluavat saada kansainvälisen myynnin käynnistymään nopeasti ja helposti.

Näin prosessi etenee mallissa 1:

1. Teemme alkukartoituksen ja markkina-analyysin valitussa markkinassa valituilla tuotteilla. Analyysi perustuu ammattitaitoomme ja Amazonilta saatavaan dataan, kysynnän ja tarjonnan suhteeseen sekä katemahdollisuuksiin.

2. Suosittelemme analyysin perustella jotakin seuraavasta kolmesta vaihtoehdosta:

A) Tuotetta kannattaa alkaa myydä Amazonissa

B) Tuotetta voi alkaa myydä Amazonissa, mutta listaukselle kannattaa ohjata ulkopuolista mainontaa

C) Tuotetta ei kannata alkaa myydä Amazonissa

3. Jos asiakasyritys päättää jatkaa, valitaan toimintamalli:

A) FBA eli Fulfillment by Amazon. Tässä mallissa yritys lähettää etukäteen erän tuotteita Amazonin varastolle ja Amazon toimittaa tilaukset loppuasiakkaille. Mallin hyviä puolia ovat nopea toimitus asiakkaalle, prime-merkki-listaukseen (algoritmi suosii) sekä helppous Amazonin vastatessa myös palautuksista. Huonoja puolia ovat kalliimpi hinta ja varaston sekä pääoman sitominen.

B) FBM eli Fulfillment by Merchant. Tässä mallissa yritys lähettää itse Amazonin kautta tilatut tuotteet suoraan loppuasiakkalle. Hyvät ja huonot puolet ovat vastakkaisia FBA-mallin kanssa.

Tämän jälkeen tehdään toimintasuunnitelma.

4. Yritykselle luodaan yhteistyössä Amazon-tili. Juridisten syiden vuoksi emme voi hoitaa tätä itsenäisesti, mutta annamme tarkat ohjeet siihen asti, että tilille voi lisätä rinnakkaiskäyttäjiksi henkilökuntaamme.

5. Teemme hakutermianalyysin myytävistä tuotteista sekä tarvittaessa sopivat tuotekuvat ja -tekstit.

6. Laitamme tilin asetukset kuntoon, yhdistämme sen tarvittaviin lisäohjelmiin, teemme tuotelistaukset, ns. launchaamme ensimmäisen tuotteen ja käynnistämme Amazon-mainokset sekä follow up -sähköpostit. 

7. Kun uusia tuotteita julkaistaan, teemme tarvittavat toimenpiteet. Tavoitteena on nostaa tuote halutun hakutermin kärkeen yhdeksänpäiväisen prosessin aikana. Suosittelemme vahvasti julkaisuhetken yhteyteen myös ulkopuolista mainontaa.

8. Amazon-mainokset ovat ehkä tärkein yksittäinen menestystekijä. Mainostuksessa onnistuminen vaatii jatkuvaa testausta, optimointia ja kehittymistä muuttuvan algoritmin mukana. Optimoimme viikottain mainoksia, tavoitteenamme suurempi myynti ja parempi kate.

9. Ylläpidämme ja hoidamme kaikkea tarvittavaa. Esimerkiksi valvomme tuotelistauksia (buy boxin omistamista, mahdollisia ns. hijackereita ja sitä, että Amazon ei muuta kuvia, tekstejä tai kategoriaa huonommaksi), toteutamme sovitusti Lightning Deal - ja Coupon-kampanjoita sekä ratkomme mitä yllättävimpiä ongelmia.

10. Järjestämme tarvittaessa Amazon-asiakaspalvelun. Palvelu pitää sisällään lähtevien sähköpostien optimoinnin, asiakkailta tuleviin sähköposteihin vastaamisen, tuotearvosteluihin ja listauksen kysymyksiin vastaamisen sekä huonojen myyjäpalautteiden vähentämisen. Palvelusta vastaa Amazon-asiakkaisiin erikoistunut tiimi.

11. Asiakasyrityksen halutessa toteutamme myös ulkoisen mainonnan listaukselle. Kanavina ovat Facebook, Instagram, YouTube ja/tai Google. Oikein tehtynä ulkoinen mainonta nostaa tuotteen näkyvyyttä Amazonissa, väärin tehtynä heikentää sitä.

Toimitamme sopimuksen mukaan viikottain tai kuukausittain raportin tuloksista.

 

Ota yhteyttä ja kysy tarkempi esite ja tarjous!