Maailman helpointa vientiä


Viemme tuotteesi kansainvälisille Amazon-markkinoille jopa viikossa ja hoidamme myynnin sekä markkinoinnin kokonaisuudessaan!

Asiakasyrityksen tehtäväksi ei jää mitään muuta, kuin toimittaa meille tuoteinfo ja näytekappale, sekä pakata tuotteet pahvilaatikkoon ja antaa laatikko kuljettajallemme. Tämä ns. jälleenmyyjämalli sopii erityisesti yrityksille, jotka haluavat saada kansainvälisen myynnin käynnistymään nopeasti ja helposti.

Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!

Näin prosessi etenee:

1. Teemme alkukartoituksen ja markkina-analyysin valituista tuotteista Yhdysvaltain, Iso-Britannian ja Saksan Amazon-markkinoilla. Analyysi perustuu ammattitaitoomme ja Amazonilta saatavaan dataan, kysynnän ja tarjonnan suhteeseen sekä katemahdollisuuksiin. Erityisestä syystä voimme katsoa mahdollisuudet myös Ranskan, Espanjan, Italian, Kanadan ja Meksikon markkinoilta. [Päivä 1]

2. Suosittelemme analyysin perustella jotakin seuraavasta kolmesta vaihtoehdosta: [Päivä 2]

A) Tuotetta kannattaa alkaa myydä Amazonissa

B) Tuotetta voi alkaa myydä Amazonissa, mutta listaukselle kannattaa ohjata ulkopuolista mainontaa

C) Tuotetta ei kannata alkaa myydä Amazonissa

3. Jos asiakasyritys päättää jatkaa, tehdään toimintasuunnitelma. [Päivä 3]

4. Asiakasyritys toimittaa meille tuotetiedot sekä näytekappaleen. [Päivä 3] 

5. Asiakasyritys pakkaa sopimuksen mukaan 50kpl-200kpl tuotteita pahvilaatikkoon/laatikkoihin ja liimaa paketin päälle meidän toimittamamme lähetysetiketin. [Päivä 4]

6. Yhteistyökumppanimme DHL:n edustaja tulee noutamaan laatikot. DHL toimittaa tuote-erän sovitun maan Amazon-varastolle. Kun asiakkaat ostavat tuotteita, Amazon toimittaa ne omalta varastoltaan loppuasiakkaalle. (Asiakasyritys voi hoitaa tuote-erän toimittamisen Amazonin varastolle myös oman kuljetuskumppaninsa kanssa ohjeidemme avulla.) [Päivä 4]

7. Saatuamme tuotetiedot ja näytekappaleen, teemme hakutermianalyysin ja tuotelistaukset. Kirjoitamme tuotteelle otsikon sekä tuotetekstit, joista Amazonin algoritmi ja asiakkaat pitävät. Lisäämme relevanteimmat hakutermit backendiin. Teemme tuotelistaukselle hyvin konvertoivat ja Amazoniin sopivat tuotekuvat. Myös jo olemassa olevia tuotekuvia voidaan mahdollisesti käyttää. [Päivät 5-6]

8. Kun tuote-erä saapuu Amazonin varastolle, käynnistämme huolella valitut hakutermianalyysiin ja kilpailutilanteeseen perustuvat Amazon-mainokset. Ensimmäinen myynti saadaan tavallisesti 24h kuluessa. [Päivä 7]

9. Pyrimme nostamaan tuotelistauksen halutun hakutermin ykköspaikalle. Prosessi saattaa vaatia esim. alennuksia tai ulkoista markkinointia, joita voidaan toteuttaa yhdessä sovitusti.

10. Järjestämme Amazon-asiakaspalvelun. Palvelu pitää sisällään lähtevien sähköpostien optimoinnin, asiakkailta tuleviin sähköposteihin vastaamisen ja tuotearvosteluihin sekä listauksen kysymyksiin vastaamisen. Palvelusta vastaa Amazon-asiakkaisiin erikoistunut tiimi. Lähetyksiin (Amazonin varastolta asiakkaalle) liittyvän asiakaspalvelun hoitaa Amazonin oma tiimi.

11. Amazon-mainokset ovat ehkä tärkein yksittäinen menestystekijä. Mainostuksessa onnistuminen vaatii jatkuvaa testausta, optimointia ja kehittymistä muuttuvan algoritmin mukana. Optimoimme viikottain mainoksia, tavoitteenamme suurempi myynti ja parempi kate. Ylläpidämme ja hoidamme kaikkea tarvittavaa. Esimerkiksi valvomme tuotelistauksia, toteutamme sovitusti erilaisia Amazonin sisäisiä kampanjoita sekä ratkomme mitä yllättävimpiä ongelmia.

12. Luonnollisesti, myynnin käynnistyttyä, asiakasyritys pakkaa lisää tuotteita toimitusvalmiuteen kohdan 5 tavoin.

13. Asiakasyrityksen halutessa toteutamme myös ulkoisen mainonnan listaukselle. Kanavina ovat Facebook, Instagram, YouTube ja/tai Google. Oikein tehtynä ulkoinen mainonta nostaa tuotteen näkyvyyttä Amazonissa, väärin tehtynä heikentää sitä.

14. Toimitamme viikottain raportin tuloksista.

15. Tilitämme asiakayritykselle kuukausittain tapahtuneesta myynnistä seuraavasti: Tuotteiden toteutuneet myyntihinnat yhteenlaskettuna, vähennettynä kaikilla Amazon-kuluilla, lähetyskuluilla, markkinointikuluilla, arvonlisäveron osuudella, mahdollisella valuutanvaihtokululla sekä palkkiollamme.

 

Ota yhteyttä ja kysy tarkempi esite ja tarjous!

 

Tutustu myös toiseen malliimme, jossa asiakasyritys omistaa itse Amazon-tilin, ja henkilökuntamme lisätään tilille alikäyttäjiksi. Tämä malli sopii erityisesti yrityksille, joiden tuotevalikoima ja myyntitavoitteet ovat suuret, ja jotka ovat valmiita näkemään hieman enemmän vaivaa myynnin käynnistämiseksi.