Tammer Brands lähtee valloittamaan Saksaa Amazonin avulla


Kotimainen bränditalo jatkaa kasvuaan ulkomailla

Tammer Brands jatkaa laajenemistaan kansainvälisille markkinoille. Viime vuonna tamperelaisyrityksen lähes 90 miljoonan liikevaihdosta kolmannes tuli viennistä. Seuraavana on tarkoitus laajentua Saksan markkinoille. 

Saksan markkinoiden valloitus aloitetaan perinteisten B2B-asiakkaiden sijaan Amazon-verkkokauppa-alustan avulla. Saksa on Amazonin toiseksi suurin markkina heti Yhdysvaltojen jälkeen kasvavalla noin 20 miljardin dollarin vuosimyynnillään.

- Saksan markkinassa on valtava potentiaali ja näemme Amazonin tehokkaimpana väylänä aloittaa toiminta myös siellä. Markkinat indikoivat kovaa kysyntää monille brändeillemme. Ajan säästämiseksi aloitamme tässä markkinassa myynnin poikkeuksellisesti suoraan kuluttajille, kaupallinen johtaja Vesa Mäenpää kertoo.

Apuna suomalainen Amazon-myyntiin erikoistunut yritys

Tammer Brandsilla ei ole omaa Amazon-myyntiin erikoistunutta tiimiä, joten sopivaa ratkaisua lähdettiin hakemaan ulkoisilta toimijoilta.

- Halusimme löytää kustannustehokkaan ja ketterän tavan laajentaa, joten päätimme ulkoistaa Amazon-myyntimme ja -markkinointimme ammattilaisille, Mäenpää jatkaa.

Amazon on suuri mahdollisuus, mutta kovan kilpailun vuoksi menestyminen ei ole helppoa. Pelkkä tuotteiden myyntiin asettaminen ei vielä tuota juurikaan kauppoja.

- Tarkan esiselvityksen jälkeen valitsimme yhteistyökumppaniksi Amazoniin.fi-palvelun. Valinnassa painoi erityisesti heidän omien tuotteidensa myynnistä syntynyt vahva näyttö menestyksekkäästä Amazon-osaamisesta, Mäenpää toteaa.

Tammer Brands Amazoniin

Kuva 1. Amazoniin.fi:n toimitusjohtaja Jonne Välilä (vas.) ja Tammer Brandsin kaupallinen johtaja Vesa Mäenpää lähtevät innolla yhteistyössä Saksan markkinoille.

Kysynnästä syntynyt palvelukonsepti

Jonne Välilän luotsaama Suomen Nettikauppa SNK Oy perusti Amazoniin.fi-palvelun noin vuosi sitten.

- Olemme myyneet omia tuotteitamme Amazonissa yli miljoonalla dollarilla, joten yritykset kyselivät meiltä, voisimmeko auttaa myös heitä menestymään Amazonissa. Linjasimme, että emme halua ainoastaan konsultoida, vaan olla yritysten mukana hands-on -tekemisessä, aivan kuten olemme päivittäin omien tuotteidemmekin kanssa. Amazon on vaikea ja jatkuvasti muuttuva kokonaisuus, joten olemalla aktiivisesti mukana saamme asiakkaille parhaan tuloksen, toimitusjohtaja Välilä kertoo.

- Olemme ylpeitä ja kiitollisia Tammer Brands -yhteistyöstä. Heidän vuosikymmenien kokemuksensa huipputuotteista yhdistettynä Amazonin potentiaaliin ja meidän osaamiseemme tulee näyttämään tuotteliasta esimerkkiä ja rohkaisemaan myös muita suomalaisia yrityksiä laajentamaan kansainväliseen Amazon-markkinaan, Välilä toteaa.

Ps. Tukkuliikkeen edustaja, tule webinaariimme kuuntelemaan, miksi teidänkin kannattaa harkita Amazonia: https://amazoniin.fi/pages/webinaari

 Tammer Brands Oy

Tammer Brands Oy on vuonna 1954 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö, jolla on merkittävää kansainvälistä liiketoimintaa. Yhtiön liikevaihto ylittää 90 miljoonaa euroa ja se työllistää lähes 200 henkilöä. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Rento, Maku Kitchen Life, Mustang, Fanni K ja Cosmopolitan. Lue lisää tammerbrands.fi

Suomen Nettikauppa SNK Oy

Suomen Nettikauppa SNK Oy on vuonna 2018 perustettu Amazon-myyntiin keskittynyt yritys, jonka tiimiin kuuluu Amazon-ammattilaisia eri puolilta maailmaa. Yhtiön erikoisuutena on tunnistaa kiinnostavia markkinarakoja kansainvälisiltä Amazon-markkinoilta ja täyttää niitä omilla ja asiakasyritysten tuotteilla. Lue lisää amazoniin.fi