Nollasta $1000 päivämyyntiin alle kuukaudessa - näin se tehtiin


Amazon-myynnistä ja -markkinoinnista kannattaa sisäistää kolme asiaa:

  1. Myytävän tuotteen ei tarvitse (eikä kannata) olla ”uusi fidget spinner” - markkina on niin iso, että tavallisellakin tuotteella pystyy tekemään merkittäviä volyymeja.
  1. Mahdollisen tuotteen markkinatilanne on selvitettävä etukäteen.
  1. Ratkaisevaa on tietää, MITEN Amazon toimii - hyväkään tuote ei menesty ilman oikeanlaista tekemistä.

Julkaisimme uuden Amazon-brändimme ensimmäisen tuotteen 27.9.2019. Jo reilun kolmen viikon jälkeen 21.10.2019 tuotteen päivämyynti ylitti 1000 dollarin rajan.

 Kuukauden Amazon-myynti 

Tuote on tavallinen eläintenhoitoon liittyvä apuväline. Vastaavaa tuotetta on myyty useita vuosia ja tullaan myymään vielä vuosikausia. Moni myyjä myy Amazonissa samaa tuotetta suurin piirtein samalla hinnalla.

Näin saimme uuden tuotteen $1000 päivämyyntivauhtiin alle kuukaudessa:

  1. Aloitimme tällä kertaa puhtaalta pöydältä - meillä ei ollut mitään ajatusta tuotteesta vielä noin kuukausi ennen tuotteen julkaisua. Aloimme etsiä (tällä kertaa Yhdysvaltojen) Amazonista tuotteita, jotka myyvät noin $15.000/kk epäammattimaisilla tuotelistauksilla.
  1. Löydettyämme mahdollisia tuoteideoita, teimme kilpailija-analyysit, eli selvitimme kilpailijoiden tuotteiden hyvät ja huonot puolet. Seuraavaksi välitimme tuoteideat ulkomaalaiselle agentillemme, joka alkoi etsiä ko. tuotteita paikallisilta tehtailta.
  1. Saatuamme sopivan hinnan sopivasta tuotteesta, tilasimme 200 kpl:n erän suoraan Amazonin varastolle. Meidän bisnesmallissamme Amazon hoitaa tuotteiden toimituksen loppuasiakkaille.
  1. Seuraavaksi teimme suunnitelman siitä, kuinka voimme erottua kilpailijoista tuotekuvilla ja -teksteillä. Upotimme myyntiteksteihin sopivia hakutermejä - copywrite on tärkeä osa Amazonissa menestymistä ja sen pitää pohjautua hakutermianalyysiin.
  1. Tuotteen saavuttua varastolle käynnistimme Amazon-mainokset ja ensimmäinen myynti saatiin ensimmäisenä päivänä. Kuten kuvasta näkyy, myynti alkoi verkkaisesti, joten aloimme testailla erilaisia hintoja, luoda uusia mainoskampanjoita sekä optimoida tuotelistausta.

Saatuamme myynnin sopivalle tasolle, aloimme optimoida katetta paremmaksi. Rajusta mainostamisesta huolimatta ensimmäinen kuukausi jätti hieman katetta kaikkien kulujen jälkeen. Ensimmäisen kuukauden aikana saimme vain yhden viiden tähden arvostelun. Iso arvostelumäärä ei ollut tässä casessa edellytys hyvälle myynnille. 

Jos haluat kasvattaa yrityksesi kansainvälistä myyntiä, ota yhteyttä. Neljän oman Amazon-brändimme lisäksi hoidamme lukuisten asiakasyritysten Amazon-myyntiä. Aloitamme asiakasyrityksen kanssa aina markkinakatsauksella, joka arvioi tuotteiden menestymismahdollisuudet. Jos katsaus näyttää lupaavalta, hoidamme mielellämme yrityksesi tuotteiden Amazon-myynnin ja -markkinoinnin kokonaisuudessaan!