Amazoniin.fi-palvelu haluaa viedä Suomi-laatua maailmalle


Jonne Välilän perustama palvelu haluaa auttaa suomalaiset huipputuotteet maailmanmarkkinoille nettikauppa Amazoniin

Verkkokauppa Amazonin laajentumisesta Suomeen ja muihin pohjoismaihin on ollut ilmassa paljon spekulaatioita. Jonne Välilä aloitti kesällä 2017 Amazon-liiketoiminnan ja on nyt yksi Suomen menestyneimmistä Amazon-myyjistä. “Mielestäni kaikkien suomalaisten yrittäjien tulisi harkita Amazonin ja globaalin verkkokaupan tuomia mahdollisuuksia. Suomessa luodaan paljon loistavia tuotteita ja tehdään innovaatioita ja monille niistä olisi kysyntää myös kansainvälisillä markkinoilla. Esimerkiksi Saksassa, Iso-Britanniassa ja etenkin Yhdysvalloissa asiakkaat ovat tottuneet tekemään ison osan ostoksistaan Amazonissa kivijalkaliikkeiden sijaan. Lisäksi on vain ajan kysymys, milloin Amazon laajentaa myös Suomeen ja silloin ne jotka tietävät mitä tekevät, ovat etulyöntiasemassa, ”Välilä kertoo.

Useiden kyselyiden ja kiinnostuneiden yritysten innoittamana Välilä on perustanut Amazoniin.fi -palvelun, joka toimii suomalaisten laatutuotteiden ponnahduslautana Amazon-verkkokauppaan.“ Sain useita yhteydenottoja erilaisilta yrityksiltä, jotka olivat kiinnostuneita Amazonissa tehtävästä liiketoiminnasta ja sen tuomista mahdollisuuksista. Tästä syntyi idea uudelle palvelulle.”

Tänä vuonna Amazonin osuus Yhdysvaltojen verkkokauppamyynnistä saattaa olla jo enemmän, kuin kaikkien muiden toimijoiden osuus yhteensä. Välilän mukaan Amazon kasvaa voimakkaasti myös muilla markkinoilla ja ylitti viime vuonna 200 miljardin dollarin myynnin rajapyykin. “Viimeistään nyt kannattaa harkita tähän junaan hyppäämistä,” Välilä toteaa.

Amazonin nopea kasvu tuo kuitenkin myös mukanaan haasteita. “Amazonissa pärjääminen ei ole helppoa, sillä kilpailutilanne on kova ja Amazonin algoritmi muuttuu jatkuvasti. Siksi palvelumme tarjoaa asiakasyrityksille mahdollisuuden, jossa oma tiimimme huolehtii tuotteen näkyvyydestä, markkinoinnista ja kaikesta muusta, mitä Amazon-myyntiin liittyy. Mielestäni on hienoa, että yritys voi keskittyä tuotekehitykseen ja omien palveluidensa parantamiseen ja me voimme keskittyä omaan ydinosaamiseemme,” Välilä kiteyttää.

Välilä itse on myynyt omia tuotteitaan yli 50 000 kappaletta eri Amazon-markkinoilla. "Lähes kuka tahansa voi laittaa oman tuotteensa myyntiin Amazoniin. Se, että tuote löytyy hakutulosten sijalta 173, ei kuitenkaan vielä tuo yhtään myyntiä”.



0 comments

  • There are no comments yet. Be the first one to post a comment on this article!

Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published